Keskiviikko 28.5.2008

29 05 2008

Dani 3 tuntia treeniä – Blini 2 ½ tuntia treeniä Melstenissä. (kuvat on ottanut Anders Smeds)

Upea päivä Melstenissä. Heitin Danin jo 14 pintaan rantaan. Rikasimme normi formulasetin, 7,5m2 ja ProKids Formulan. Alkuun Dani veti yhden siivun ulos karikoille ja toisen takas. Rantaan päin ajettaessa (sivu-)vastaista huomasin, että vetoa on ihan riittävästi ehkäpä vähän liikaakin. Asento oli hyvä, mutta tuuli pääsi laudan alle ja pisti lautaa vähän leijailemaan. Yllättäen tuli kova puuska ja heitti pojan katapulttina eteenpäin. Riki ylös ja rantaan. Dani sanoi, että keliä olisi liikaakin. En ollut ihan samaa mieltä, mutta annoin pojan jäädä odottelemaan tuulen muutoksia rantaan.

Jouduin poistumaan asioille puoleksitoista tuntia ja tällä aikaa keliä oli hiukan laskenut / tasaantunut. Dani oli rikannut 5,5m2 Severnen Gatorin ja ottanut ProKids Flaren, 72 litraisen freestylelaudan pussista rantaan. Vedin pikaisesti oman formulapaketin kasaan. Rikasin Jani Pajun oppien mukaisesti alhaalta 2,5 senttiä tiukemmaksi kuin aikaisemmin ja ei muuta kuin vesille.

Lauta lähti upeasti plaaniin ilman mitään spinout ongelmia. Pääsin ulos karikkojen taakse ja Dani kääntyi ajamaan kanssani. Karikkojen takana oli 3 formulaa ja vene. Joni, Antti ja Jussi treenasivat kimpassa ja heillä oli couzzaamassa Anders ja Gun Maj. Lähdin treenivetoihin mukaan. Kryssillä vauhtini oli hyvä, mutta nousukulmassa hävisin aika paljon. Pojat menevät niin vaivattoman näköisesti ja kovaa. Anders sanoi, että mun takaliikki oli mahdollisesti liian löysä. Purje oli vedetty ihan puomin päähän asti kiinni ja purje osui puomiin tästä huolimatta aivan hiukan perästä. Lenssivauhti oli ihan hyvä. Käännökset olivat vaan hiukan hitaita. Vedimme kaksi kierrosta ylös ja alas. Dani tuli kovaa vauhtia perässä. Pumppu hakkas kovaa. Yllättäen Trimmisetin toinen clamcleat irtosi ja purje löystyi liikaa. Rantaan fiksaamaan clam cleatin alle vulkanoituvaa teippiä. Kiristin myös jalkalenkkejä huomattavasti sekä jatkoin puomia yhden naksautuksen verran lisää. Lähdin uudestaan paljoin jaloin. Tuntui aluksi kylmältä, mutta tatzi oli ihan toista kuin tossut jalassa. Sain kovassa vauhdissa tuulen puolen kanttia ylös kantilleen. En tiennyt, kuinka paljon Apolloa pitäisi kantata. Purjekin tuntui mahtavalta. Dani oli jo lopettanut kolmen tunnin vetämisen jälkeen ja alkoi purkamaan kamojaan.

Vedin vielä karikkojen takana 2 ylösvetoa ja 2 lenssiä. Purjeveneitä oli paljon omissa kilpailuissaan, joita joutui väistelemään. Yhtäkkiä rannalta päin tuli lämmin tuulen henkäys. Huomasin tuulen suunnan muuttuneen 90 astetta ja kovat puuskat pyyhkivät rannalta ja rannan suuntaisesti. Karikkojen sisäpuolelle ja lähelle Marimekon ex-Tj luksusasuntoa. Kräts! Vedin liian lähelle rantaa ja kiville / vedenalaiselle kalliolle. Katapulttina veteen. Olin varma, että evä oli poikennut. Ei onneksi pahempia vaurioita. Evään naarmut, jotka saa hiottua pois ja vähän pakkelia kärkeen. Ketutti! Punainen lateraaliviitta oli ihan vieressä ja siitä kymmenen metriä sivuun ja kalliolle. Eipä tuu ainakaan toiseen kertaan enää vedettyä siihen!

Mitä tehtävää treenien jälkeen: evän hionta, toisten pidempien trapetsinarujen kiristäminen ( liian heiluvat / omatekemät) clam cleatin alle vulkanoituvaa teippiä puomissa…

Treenikerrasta jäi hyviä fiiliksiä, mutta myös huonoja. Paljon on vielä tehtävää, jotta pääsisi samaan ajokulmaan kuin Joni ja Jussi. Harjoittele vastakäännöksiä!

Ai niin, muista tarjota Pajulle parit energiajuomat hyvistä trimmivinkeistä! =)

Blini

Advertisements

Toiminnot

Information

2 responses

30 05 2008
Hessu

Mekin ajettiin Juuson purkkarilla pari vuotta sitten kivelle melkein sassa paikassa, kierrettiin punainen, muttei enää vihretä (en ole väreistä varma, vaikken olekaan puna-viheer sokea). Esa puikoissa kysyi Juusolta tarviiko toi vihreäkin kiertää: ”Ei tarvii, ei tässä kartan mukaan mitään oo”, no hetken päästä mentiin kivelle!! Mä lensin päin kajuuttaa ja Juusokin satutti kylkeään. Vene heijaamalla irti ja kryssittiin vähän takaisin. Sitten kierrettiin se vihreäkin…

30 05 2008
blinifin6

Kyllä sitä vaan pitää olla tarkkoja noiden väylämerkkien kanssa! Vähällä päästiin tällä kertaa…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: