Keskiviikko 11.06.2008

12 06 2008

Edelleen lepoa rankan viikon jälkeen. Alkuviikosta on tuullut oikein hyvin merellä. Meillä molemmilla on kuitenkin ollut fiilis, että seuraavan kerran mennään vesille vasta torstaina.

Edelleen nälkä koko ajan. Juttelin oman Personal Trainerini ”Jujin” kanssa. Hän sanoi, että tuollaisen treeniviikon jälkeen on hyvä pitää taukoa ja antaa kropan tasaantua ja tankata elimistöön ravitsevaa ruokaa ja juomaa. Tuo alituinen näläntunne on seurausta siitä, että ko.viikon aikana elimistön ravinnot paloivat aika loppuun ja tällä hetkellä tasataan vajeita. Huomaan, että makeiset (lakut) ja erilaiset pähkinäsekoitelmat maistuu. Mikään paikka ei ole kipeänä enää. Joten torstaina sitten otetaan taas miehistä mittaa Sääksin torstaikisassa =) !!! 

Advertisements

Toiminnot

Information

2 responses

13 06 2008
Samppa Fin 133

Moro Juha
Oon jo seuraillut useamman vuodenajan oman kropan ”Kulutuksia” Polarin systeemeillä ja dataa alkaa olemaan ihan kivasti. Mulla normaali vuorokautinen aineevaihdunta on n. 2500 kcal. Kunnollinen salitreeni otaa 700-1100kcal. ( puolentunnin lenkki >400kcal) Pitkänä kisaviikonloppuna kulutus on ollut noin 6000kcal extraa eli vuorokautinen kulutus onkin lähes kaksin-kolminkertainen normaaliin verrattuna. Noilla kulutuksilla ei ole ihan sama mitä suuhun laitat jotta kroppa saisi tarvitsemansa eikä palautuminen menis ravinnon sulattamiseen. Joten en yhtään ihmettele että viikon reissun jälkeen olosi on ollut ohkaisen tuntuinen.

13 06 2008
blinifin6

Oho!!! =0 Enpä ole ikinä millään laitteella kokeillut kulutuksiani. Se on ollut pelkästään oman kropan kuuntelua. Viime keväänä aloin oikeastaan vasta seuraamaan, mitä suuhuni laitan. Jätin suurinpiirtein kaiken roskaruuan ja iltasyömisen pois. Ja lisäsin liikuntaa reilusti. Paino on pudonnut viime kesästä kymmenellä kilolla. Tänään duunissa mittasin digitaalivaa´alla painoksi 75,3 kg. Viimeksi -80-luvulla olen ollut näin kuivakassa kunnossa – aika kevyt olo on! Syy miksi olen tiputtanut painoani on Raceboardin 9,5m2 luokka, jossa ei ole mitään painorajoja, joten jos painaisin normit 85 kg, voisin sanoa good byet voitoille.
Kisaviikonlopun syömisistä sen verran, että olen aina noudattanut samanlaista rutiinia: Syön aamulla reilun annoksen pastapitoista (hiilihydraatteja) ruokaa sekä monipuolisesti muutakin ravitsevaa ja juon etukäteen niin, että saa juosta puskissa vähän väliä ennen starttia. Tauoilla pikkuaterioita, banaania, mysliä ja jugurttia ja taas juomista (energia-). Olen huono lukemaan mitään opuksia, missä kerrotaan, mitä pitää tehdä ja kuinka paljon. Siksi mulla onkin yhteistyö ”Jujin” kanssa. Hän selittää aika tarkkaan, mitä pitää tehdä ja miksi! http://jujinblogi.blogspot.com/ .
Vedätkö puntteja kesäkaudella? Tai muuta treeniä? Mulla kesäaikaan treenit ovat pelkästään lajitreeniä ja venyttelyitä. Ei aika riitä…

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s




%d bloggers like this: